cstemp

cstemp

A kiürült villamos

2012. május 11. - csakteszt

Nem tudom mi van velem, megszállta a lelkem egy-egy Sinkovics- illetve Malonyai orcát formázó cherub, vagy nem is értem, de merengő hangulat telepedett rám, és a merengő hangulat sokszor posztot szül. Nézzétek el.

 

Paksra autóztunk vagy Paksról jöttünk hazafele, már nem is tudom, de akkor vetődött fel köztünk az Ady Endre úti játszóterek, dühöngők problematikája. Hogy míg 10-20 éve (inkább 20) ha jött (a jellemzően) szombati meccsnap, hát nekünk családilag a legközelebbi, Corvin körúti megálló helyett sokszor a Határ útig kellet zarándokolni, hogy egyáltalán felférjünk, és bizony az Adyn végigzötykölődve a kopott UV-ken, hát csak a kiürült betonplaccokat láttuk, a kézilabdakapuk szomorúan sóhajtoztak, mert nem volt közönségük ezekben az órákban... minden kispesti panelsrác, wekerlei arc vagy kertvárosi labdaművész igyekezett a Bozsik felé, a Legnagyobb Királyt, a Cs-betűs védelmet, Bélát, a Pilukat (Vincze, Hamar) meg Durcit nézni. Később Pirit, Barit meg a lengyelt. A villamoson levegőt alig lehetett kapni, pedig jó időben a korhadt keretű ablakok üvegei is letekerésre kerültek. Én meg szorongattam Fater kezét, nehogy elsodródjak a tömeggel leszálláskor.

Nem tudom mi van velem, megszállta a lelkem egy-egy Sinkovics- illetve Malonyai orcát formázó cherub, vagy nem is értem, de merengő hangulat telepedett rám, és a merengő hangulat sokszor posztot szül. Nézzétek el.

 

Paksra autóztunk vagy Paksról jöttünk hazafele, már nem is tudom, de akkor vetődött fel köztünk az Ady Endre úti játszóterek, dühöngők problematikája. Hogy míg 10-20 éve (inkább 20) ha jött (a jellemzően) szombati meccsnap, hát nekünk családilag a legközelebbi, Corvin körúti megálló helyett sokszor a Határ útig kellet zarándokolni, hogy egyáltalán felférjünk, és bizony az Adyn végigzötykölődve a kopott UV-ken, hát csak a kiürült betonplaccokat láttuk, a kézilabdakapuk szomorúan sóhajtoztak, mert nem volt közönségük ezekben az órákban... minden kispesti panelsrác, wekerlei arc vagy kertvárosi labdaművész igyekezett a Bozsik felé, a Legnagyobb Királyt, a Cs-betűs védelmet, Bélát, a Pilukat (Vincze, Hamar) meg Durcit nézni. Később Pirit, Barit meg a lengyelt. A villamoson levegőt alig lehetett kapni, pedig jó időben a korhadt keretű ablakok üvegei is letekerésre kerültek. Én meg szorongattam Fater kezét, nehogy elsodródjak a tömeggel leszálláskor.

Olcsó zsurnaliszta fogás lenne most mindezzel szembeállítani a mai helyzetet, amikor már ez exHattyú-strandnál, a mostani lakópark mellett is felszállhatnék nyugodtan, nem fenyegetne a lemaradás. De a hangsúly most nem is ezen van, inkább azon, hogy manapság, ha végigvillamosozunk meccselőtti időben a Kispest tengelyét képező Ady Endre úton, hát a dühöngők is tele vannak (már ha tele vannak és nem a számítógép és a lakás hűse vonzza a megváltozott ifjúságot), mert ma már kit érdekel egy darabos Bozsó, egy primadonna Ceolin vagy éppen egy pitbullkodó Hore. Sőt, méginkább tegyük ide a hangsúlyt. Mert még a mai nihilisztikusabb években, amikor már csak egy kupadöntő mozgat meg nálunk 6-7000 embert, akkor is kijöhetnek olyan őszök/tavaszok, amikor 2-3000-res alapszámmal bőven vállalható hangulatban mennek le a meccseink - valljuk meg őszintén, ez az alapszám azért régen is jellemző volt, még a '90-es évekbeli nagycsapati létünk során is, az átlagos meccseken...

Szóval ha ez össze tud jönni, ha a Győr elleni 2009-es sikerkor megállapítottuk büszkén hogy na azért csak megvannak az alvó drukkerek, ha a legutóbbi őszünkön -bármennyire is rangadók sorát hozta heteken belül a sorsolás szeszélye, de akkor is- megvolt a stabil is közepes nézettség, akkor is lengedezett valami focihangulat az Adyt szegélyező fák, a Templom téri krimók és a wekerlei platánok  felett... akkor miért kell ezt el**szni?

Mert itt valami nagyon el lett tolva. A téli záráskor a szurkolók részéről rég látott gesztusként egy handmade óriásplakáttal megajándékozott, régi idolját visszanyert csapat, egy CSAPAT járt le edzésekre a Bozsikba, már meg van egy láthatóan morálisan is szédelgő társaság a "játékoskeret" címszó alatt. Határozott koncepciójú edző ősszel, aki tavasszal vergődik a körülmények szorításában - és aki csak reménykedhetünk hogy nem hagyja el nyáron a süllyedő hajót. Focihangulat helyett pedig gyanúsítgatás a drukkerek részéről, szerencsétlen nyilatkozatok sorát kiadni képes tulajunktól egy mélyütés a mindig kitartó arcok felé, kongó és hangulattalan stadion. Megint eljutottunk ide.

Pedig nem kéne sok. Az őszi keret sem volt világverő 11, még értékében is jóval a Vid-Debrecen-Győr hármas alatt lehetett valahol.  Csupán volt egy sikerorientált edzőnk, egy erős csapatgerinc, két, a drukkeri önazonosulást segítő ex visszahozatala - és ennyi kellett, nem több. Boldog volt a kispesti közeg, lehetett hét közben tervezgetni a Bozsikbeli vagy vidéki túrákat, a kezdőtizenegyről tanakodni, hogy Dél mikor nő fel Sanyi és Dani mellé, hogy Gege vagy Zeli jobb alternatíva középen... Nem kellett sok, de ebben a magyar bajnokságban kis befektetés is sok mindenre elég - lásd a Paksot tavaly. De mi nem akartunk új Paks lenni, láttuk a téli szünetet. Miért nem?

A pénzügyi oldal érthető, ne verjük más faxgépével a csalánt, OKÉ. Hemynek ennyi van, nem mi tesszük bele ezt az összeget... de a szurkoló azért is van hogy véleményt mondjon- és a vélemény az az, hogy ennyiből is lehetett volna valami értelmesebb keretet összehozni/megtartani tavaszra talán... Oké, Danilo menjen, oké, Sanyit nem tudjuk megtartani, de pl. ész nélkül miért kell karmesterteleníteni (ez edzői felelősséget is felvet), és x db tucatlégiós (Navarrete, Porcari???) helyett talán egy használható csatár kellett volna, de ezeket már ezerszer átrágtuk. Rossz súgókra hallgat az Öreg (talján menedzser? évekkel ezelőtt a legendás rossz súgók, akikről sose derült ki, hogy léteztek-e egyáltalán?)...?  Vagy tényleg az MTK modelljét követi...? És nagy kérés lenne az árnyalattal értelmesebb kommunikáció a szurkolók felé? Sokat akar a szarka?

* * *

Szóval a villamosok kiürültek az évek alatt, gyakorlatilag és képletesen is. Egyre csökken a kedv, a még kijáró szurkolók száma, az amúgy anblokk presztízsét vesztő magyarfocidrukkerséget tekintve ami nem is csoda, de ennek ellenére nem szívderítő. A legutóbbi meccs után most kivételesen villamossal mentem hazafele -erre régen volt már példa-, és hát ültünk rajta vagy hárman. Persze mindez kissé demagóg megállapítás, hiszen én az interjúk miatt általában jó fél/háromnegyed órával a többi szurker után megyek haza, de akkor is, a stadion körüli csend, a kihalt utcák és a (most már ugyan hannoveri, de ugyanúgy) töküres villamos még a maradék optimizmusom is szublimáltatta.

És most nagyon nem tudom, hogy valaha megtelnek -e még egyszer ezek a szerelvények...

Fotóforrás: veke.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://cstemp.blog.hu/api/trackback/id/tr268241934

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Attila Wekerle 2012.05.11. 14:24:15

Nagyon az elevenbe tapintó érzelmi húrokat pengetett meg ez az írás…… Gratula érte! Teljesen igazad van „valami nagyon el lett tolva”. Annyira sajnálom valahol azokat a kis kölyköket akik kint vannak (nem is kevesen a mérkőzéseken) köztük a 8 éves fiam és ezt kell látniuk, ezt kell tapasztalniuk. Csillogó szemmel imádják azt amit kapnak, de fogalmuk sincs, mi volt itt anno, hogy ez egy nagyon álszent képmutató állapot és helyzet amit látnak, amiért rajonganak, nekik most a no1 a HONVÉD a KISPEST, a Gege, a Kemenes, a Botis, a Németh Norbi…. Szóval Őket sajnálom a legjobban és persze magunkat azt a pár őrült mazochistát, aki kint van még mindig. „valami nagyon el lett tolva” Szép lassan ment el a hajó…….emlékszem Hemi hatalomra jutásakor csak ámultam és bámultam és óriási optimizmus vett rajtam erőt, hogy végre, valaki, na és akkor mostantól…… A kupadöntőn a Debrecen ellen álmomban sem gondoltam volna, hogy hová (nem) jutunk. „valami nagyon el lett tolva” Össze kellene fogni, vallom azt, hogy csak ezzel érhető el valami. Meg kell nézni Diósgyőrben mit értek el, egy város egy csapat, nálunk az egy kerület egy csapat alaphelyzetből kellene kiindulni, amelyhez kellene a tulajdonos, a szurkolók, az önkormányzat, a szponzorok (van ilyen?), a helyi politikai potentátok összefogása. Példaértékű ami ott van, pedig nem dúskálnak a javakban, de szervezéssel, programokkal, mindenáron kitartva a csapat mellett működik a dolog! Le a kalappal előttük! Másképp nem fog menni, persze tudom kicsit utópisztikus ez a dolog, de ha tulaj rugalmasabb lenne, kevésbé önfejű, a szurkolók szórólapoznának a lépcsőházakban, kicsalnák a szomszédot, Az önkormányzat komolyabban venné a szerepvállalást, a politikusok nem csak választás környékén díszelegnének a díszpáholyban akkor talán még tehetős szponzor is látná annak értelmét, hogy itt megmozdult valami, ide érdemes pénzt áldozni, mert van értelme. Nem tudom minek és kinek kellene ennek érdekében lépést tenni, félretenni a régi sérelmeket, de a 24. órában vagyunk azt hiszem……. „valami nagyon el lett tolva” Nem tudom előljáróink nézegetik ezt az oldalt, de talán jó lenne, ha tennék! Megérné! „valami nagyon el lett tolva” Vicc ez a játékos politika ami Nálunk van, ennek semmi értelme, ezekkel a tucatlégiósokkal azonosulni, kimenni értük…..minek?? Ennyire nem lehet vak a döntéshozó és ennyire nem lehet a saját maga pénztárcájának ellensége sem! (Egyébként Én azt hallottam, hogy a talján porsche manager már repült a csapattól, persze ennek ellent mond, hogy szombaton ott pompázott a páholyban. ) „valami nagyon el lett tolva” ………..azonban hinnem kell abban, hogy valaha megtelnek még egyszer ezek az új Hannoveri szerelvények is ...,…..

h.s 2012.05.12. 01:05:57

Jó ez az írás. Az 1909-en írtam én is erről egy-két napja kb. Nagyon kiürült a klub mögötti közeg. Azt azért hozzátenném, hogy ezt szerintem nem lehet pusztán Heminwayre fogni, még akkor sem, ha tényleg történtek bosszantó húzások. Ne feledjük el, hogy ősszel, amikor a 3-4. pozíciókért küzdöttünk, még akkor is (az Újpest, Fradi elleni rangadókat leszámítva) sokszor előfordult, hogy gyalázatosan kevesen voltak a stadionban. A Haladás elleni bajnokin 1000 (!) néző volt kint mindösszesen! Torghelle bemutatkozásán a Paks ellen 1500-an... Valahogyan a városrész sem tud már olyan közeget formálni a klub mögé. Ja, s még valami, amit egy-ketten pedzegettünk már itt korábban: sajnos, a szurkolóknak is lenne min elgondolkodni. Nem olyan régen írta ide valaki, hogy pl. a barátjával már ő sem jár ki mérkőzésekre, annyira idegesíti a primitív színvonal.

Loddfáfnir 2012.05.12. 14:11:31

[h.s](#821846): Nehogy már a még kijárók legyenek a hibásak az érdektelenségért... Szerintem Hemi fikázódásai nem is esnek annyira komolyan a latba, sokkal inkább az, hogy az ember egyszerűen nem tud azonosulni a jelenlegi játékosokkal. Engem speciel taszít ez a diszkósköcsög küllem/mentalitás amit a Gegéék képviselnek. Ezen kívül azt sem szereti az emberfia, ha pofánszarják. Ez pedig gyakran előfordul mostanában a furcsa körülmények közben elvesztett mérkőzésekkel. Persze én véletlenül sem gondolnám, hogy nincs pénze Heminek EL-re, és ezért nem akarunk 4.-ek lenni. Vagy, hogy tippmixelnénk... Biztos szar a talaj mindenhol, ezért nem tudunk focizni :)

Player 2012.05.12. 17:05:41

A héten én is épp a régi szép időkről nosztalgiáztam. A gyenge teljesítményről a gyenge játékosok nem tehetnek. Oké. Sok gyenge Kispest mellett tartottunk ki. Az utóbbi fordulók eredményeit elnézve itt már nem csak erről van szó. A Vasas kiesése kapcsán nem csak összeesküvés elméletről beszélhetünk. Ezt annak ellenére írom, hogy a fradi után őket "kedvelem" a legkevésbé. Jövőre lehet hogy minket talál majd feleslegesnek a politikai elit. Az utóbbi meccseken szándékosan adott le pontokat a csapat. Nem pénzért. De ez akkor is elfogadhatatlan. Erre ki a f...m kíváncsi?

266501 2012.05.12. 18:33:02

[Player](#822278): ne viccelj már, h Te is bedőlsz ennek az összeesküvés elmélet dömpingnek... kellett szerinted összeesküvés 1 ilyen Vasas ellen, ahol Herczegvalfi Zoli + az újpesti selejt volt az erősítés ?! és szezon közben visszajön a korábban kirúgott edző... :) ___ szóval, szerintem foglalkozzunk a saját bajainkkal, van elég. :( gyenge keret, motiválatlan szürke társaság...beszürkült edző, spórolós tulaj... és, hogy ezek összefüggenek ? naná. Kitörési pontok : 2-3 VALÓBAN MINŐSÉGI erősítés !! 8-10 akadémikus...(legalább 3-4 meccsenként) lehet, hogy 1 erősebb kezű edző sem ártana.

266501 2012.05.12. 18:42:17

[h.s](#821846): "Ja, s még valami, amit egy-ketten pedzegettünk már itt korábban: sajnos, a szurkolóknak is lenne min elgondolkodni. Nem olyan régen írta ide valaki, hogy pl. a barátjával már ő sem jár ki mérkőzésekre, annyira idegesíti a primitív színvonal." ??? jól értem, hogy szerinted, nem jogos a kritika, miszerint kedvenc csapatunk "játéka" az utóbb pár meccsen a rossz és a minősíthetetlen kategóriák között ingadozik ?! és -jobb híján - nincs joga a távolmaradással tüntetni a szurkolóknak ? Te nem érzed úgy, hogy néha a megye II. színvonal körül gurigáznak a kedvenceink ? ___ summa :szerintem ne borítsuk fel a befőtt-nagymama relációt, mert a mami nem fog beleférni a befőttes üvegbe...

Player 2012.05.12. 20:27:50

[nico68](#822332): Tökéletesen tisztában vagyok vele, hogy a Vasas egy nagyon gyenge kerettel rendelkezik, és a háttere is a legrosszabb. De mégis lett volna esélye ennek a gyenge csapatnak a többi nagyon gyenge ellen. Emlékszel, hogy mi hogyan nyertünk ellenük? Újpest-Honvéd, fradi-Pápa, Honvéd-Kaposvár ezeket láttam, és szerintem ezeken a meccseken csalás történt. A három kihagyott büntetőnk, ahogy Lisztes ellép a támadó pápai játékos útjából stb. Nincsenek tűzközeli forrásaim, belső infóim, ezért általában óvatosan fogalmaztam ilyen témában. A színvonallal kapcsolatos dolgokkal egyet értek, de a minőségi igazolásokkal kapcsolatban nincsenek illúzióim. Másnak esetleg van véleménye ezekkel kapcsolatban? Őszintén kíváncsi vagyok, hogy látjátok?

h.s 2012.05.12. 22:04:15

[Loddfáfnir](#822187): Engem meg egy rakás primitív ember "zsidózása", meg "anyázása" idegesít, meg az, hogy a saját játékosaikat úgy szídják, mint a bokrot.

thpreg 2012.05.12. 22:49:28

Ma (debreceniként) kimentem a Loki-Pécsre, és azt láttam, hogy a magyar bajnokcsapat harmatgyenge állójátékkal (szinte nulla előrefelé mozgás, elpattanó labdaátvételek, aláfutások stb.) gurít egy laza négyest a Pécsnek, amely gyakorlatilag feltartott kézzel jött ki. (A többszáz kilométert utazó néhány pécsi már negyedóra után kurvagyengézett, mondjuk ez is fura volt.) Teljesen megértem Player érzéseit (az általa említett meccsek szerintem is gyanúsak), én Bohócliga helyett inkább Bundaligának nevezném ezt a bajnokságot, s nem is elsősorban pénzért eladott meccseket értve alatta, hanem ilyen-olyan okok miatt lazán vett játékot, hallgatólagosan jóváhagyott eredményeket, félgőzös produkciókat. Azért ezzel együtt remélem, hogy a Loki ellenünk veszti el a veretlenségét jövő héten, de attól tartok, egyik csapat sem akar majd igazán győzni - persze veszíteni sem, de az ilyen szalonremik vagy vállrándítós meccsek nálam már majdnem a bunda kategóriájába tartoznak. Nem jogilag - érzelmileg. Persze a holnapi meccsünk talán rámcáfol: rangadóhangulat, győzni akarás, kapura tartó büntetők. Legalább ennyi kellene ahhoz, hogy bármi másról (szurkolói magatartás, 4. hely, játékosok egyéni teljesítménye stb.) beszélni legyen érdemes.

medvepuszi 2012.05.13. 00:02:32

Színvonaltalanság, pénztelenség, évente kétharmadában kicserélődő keret, Hemingway stílusa-módszerei-megnyilvánulásai-hazugságai (előtte persze Pini, Kovács, Koncz, Krémer stb., meddig menjünk vissza?), rossz súgók, kitiltások, a kitiltásokkal szembeni rossz válasz, a klub és a szurkolók tudatos eltávolítása, bundaügyek, agyrém klubmodell, szörnyű kommunikáció, alvilági biztonságiak - címszavakban kb. ezekre fogom a 42-es ürességét. Na meg a dráguló BKV-jegyekre :)

Szabó Tibor 2012.05.13. 09:26:35

Kedves Kispest szurkolók ! Egy dologról nem esett szó, a Tv közvetítésről igenis sokan otthon maradnak mert látják a mecset és a pénzük is megmarad (mi öregek az orvosi rendelőkben megbeszéljük az eseményeket döntő szempont a sporolás ).Természetesen nem a Tv közvetítés ellen vagyok tudom hogy bevételi forrás,DE a pénztelenség nagy úr már nálunk idősebbeknél .

254891 2012.05.13. 13:10:11

[h.s](#822544): az tök jó, hogy te ennyire elégedett vagy a színvonalas játékkal, a zsúfolt lelátókkal, a szervezett csapattal, a magyar szinten (!!) minőségi játékosokkal, a hosszúton gondolkodó tulajdonos láthatóan sikeres koncepciójával és sikeréhségével és a jól felépített klubmodellel, a bajnoki címek halmozásával és a színvonal ugrásszerű növekedésével. szerencsés ember vagy, hogy téged csak az anyázás zavar..

h.s 2012.05.14. 02:37:28

[PaulanerSalvatore](#823042): Mindent mondtam, csak azt nem, amit írsz. Király gyerek vagy, hogy így félreferdíted az írásomat.

lilus 2012.05.14. 09:04:35

[PaulanerSalvatore](#823042): Nem tudom, mit hisztiztek állandóan?! Miért nem tudtok példát venni a diósgyőriekről? Ott sincs színvonalasabb játék; szervezettebb csapat; minőségibb játékosok; jobb klubmodell; stb-stb. Ellenben igenis van zsúfolt lelátó; van csapat melletti végsőkig kitartás; van első perctől az utolsóig éneklés és buzdítás! A munkanélküliség abban a térségben az egyik legnagyobb, ennek ellenére meg sem fordul a fejükben, hogy havi kétszer / legalább a hazai mérkőzéseken / ne bírnának kifizetni 1500ft-ot szeretett csapatukért!!!

b.á. 2012.05.14. 10:16:45

Medvepuszi jól összefoglalta a lényeget. Sajnos, aktuális lenne egy poszt, kb ilyen címmel: "Te miért nem jársz meccsre?" Én - thpreg-hez hasonlóan - Debrecenben élek és bevallom, egyre kevésbé igazítom pesti (családi) útjaimat a meccsekhez, pedig 5-10 éve ez alap volt. Akkor sem volt világverő csapatunk (sőt...), de a hangulat miatt megérte kijárni (főleg még régebben, az ezredforduló körül). Persze a 2009-es kupadöntő visszavágójának hangulata nehezen felejthető élmény: na akkor tele volt a villamos, a Templom tér; zászlók, sálak, dudáló kocsik mindenhol, de egy mezei bajnoki jelenleg nihil a köbön. Ezt be kell vallanunk. Nehéz így elvárni a kötődést a fiataloktól... Apropó: Vécsei tegnapi produkciója elég aggasztó. Van az a csatár, akiről mindig bepattan a labda, meg van, aki tudja, hogyan kell rádőlni egy lövésre - ez utóbbi tanulható... Persze ezerszer inkább nekik adjunk esélyt, mint a Bozsó-féléknek - és az is igaz, hogy most legalább voltak támadásaink, helyzeteink...

lilus 2012.05.14. 10:51:09

[b.á.](#824976): A Te és a hozzád hasonlók esete már egészen más, mint azé a "szurkolóé", aki netalán még kerékpárral is kitudna tekerni hőn szeretett- kritizálni- csapatát megnézni! [medvepuszi](#822686): Minden annyira sz.r, amennyire annak akarod látni! Így válik a magyar hitevesztett, orrát lógató, pesszimista lelki beteggé...!

h.s 2012.05.14. 17:03:13

[lilus](#825179): Teljesen egyetértek. Aki kilágotat, az drukkoljon, aki nem az kussoljon.

medvepuszi 2012.05.15. 19:50:21

Hááát, mostanában sajnos elég gyakran előfordul, hogy az a kevés kilátogató se pisszen meg. Ez a drukkolj vagy kussolj elv nekem Hemingwayt idézi, meg a 42-esen hazafelé tartó szurkolótársaink leverését a civilbe bújt "biztonságiak" által. Az eredményét meg sajnos látjuk/halljuk a Bozsikban. Már miért ne lehetne kritikusnak lenni? Érvekkel például tudok vitatkozni... A tévéközvetítés sajna teljesen jogos szempont. De nehogy már csak akkor tehessem be a lábam a stadionba, ha hajlandó vagyok hülyére is venni magam! Évekig bíztam abban, hogy Hemingway tanul legalább a saját hibáiból, tartottam is érte a hátam eleget, ehelyett csak egyre rosszabb. A többség megtette neki azt a szívességet, hogy otthon marad, hát én biztos nem fogom, kiböjtölöm, amíg lelép. Vagy tán még teszek is érte ;)

Lilus 2012.05.15. 21:04:05

[medvepuszi](#826062): Aztán majd sírsz; Bár lenne még Hemingway, talán akkor lenne Kispest Honvéd is... Az szimpatikus, hogy nem adod fel és csak azért is ott vagy a Bozsikban! Az nem szimpatikus, hogy teszel Hemingway távozásáért! Őszintén: Látsz ma óriási kontrasztot a Honvéd és más Nb.1-es csapatok között?! Kivéve az Orbán-féle Vidit. / Ráadásul, a temérdek lóvé ellenére is talán ezüst az övéké idén! / Az öreg halász nem hibátlan ember. De sokkal többet köszönhettek neki annál, mintsem hogy a "vesztét" kívánjátok! Ember! Léteztek és egy viszonylag stabil és akár szép reményekkel kecsegtető jövő előtt álltok... De, sírjátok csak vissza pl. a Pini-féléket! Ő majd tud veletek kommunikálni, trágárkodhattok, királyok lehettek majd. Cserébe 3 éven belül pláza vagy szántóföld lesz a Bozsik helyén. Nem a lelátón kellene emberkedni srácok! Először az országban-, magunkban kellene rendet rakni! Ha aztán sem lesz jó a futballunk, akkor már lehet mit számon kérni...

Player 2012.05.15. 21:24:24

[h.s](#825432): Nem ragadtattad el magad egy kicsit ezzel a náci dumával?

h.s 2012.05.16. 15:10:15

[Player](#826135): Nyílván a szóvicc miatt fogalmaztam így, de azért az röhej, hogy "náci-duma". És van benne igazság, szerintem.

medvepuszi 2012.05.17. 23:27:15

[Lilus](#826117): nem "emberkedni" szoktam a lelátón, még csak cúnákat se mondok soha, hanem szurkolok. Ha van miért és kiért. Persze, a klubért, ez szép elv, de próbáld meg nem 1-2-3 rossz év, hanem már 17 rosszabbnál rosszabb során. Aki nem lát a Bozsik lezárt kerítése meg az alvilági "biztonsági szolgálat" vállai mögé, az kb. ezt láthatja: szép műanyag székek, stb. a stadionban, ha nem is túl acélos, de azért "stabil háttér", "rend" meg "eredmények" meg ilyenek. Csak sajnos nem ez az igazság. És lassan szembe kell nézni még a legelvakultabbaknak is azzal, hogy amit kínál, nem jövő, hanem vegetatív állapot. Csak rajta meg a fiain múlik, mikor nyomják ki a piros gombot a lélegeztető gépen. 1. Stadion: Hemingway kicsinosította a Bozsikot, tiszta sor. Köszönet érte, nagyon ideje volt már, összedőlőben volt. Tökmindegy, hogy azért tette, mert így volt csak hajlandó beleülni, a lényeg a végeredmény. Mondjuk azóta nem sokat költött rá, ami enyhén szólva meg is látszik. Mellesleg állami tulajdonban hagyták szétrohadni, de ez más tészta. Viszont szerintem kb. a Pini-időkhöz hasonló mértékben aggasztó (amúgy akkoriban a költözések stb. nagy része kamu volt, fel akarták kavarni vele az állóvizet), hogy az 1 forintért rátestált stadion nem a Honvéd káeftéé, hanem az akadémiáé. És a klubra úgy próbál vevőt találni, hogy az esetleges jövőbeli tulajnak majd bérbe adja. Vagy ha kedve tartja, 2020-tól azt csinál vele, amit akar. Tik-tak, lassan lejár a sportcélú hasznosítás határideje. 2. MFA: túllendülve az agyrém elnevezésen, szép munka. De ha 6 éve valaki azt mondja, ennyi a klubmodell: tökmindegy hogyan, csak húzzuk ki az NB I-ben, amíg áradnak föl az új Puskások, akkor esélye sem lett volna idejönni. Sok helyről hallani, hogy Várszegi a példaképe, hát az út hasonló (pár év múltán Várszegi már ki se mert menni az első csapat meccseire, annyira gyűlölték a szurkolók), csak éppen 10 év késéssel, egy rakat konkurenciával már messze nem lehet olyan eredményes, mint eleinte az MTK. Azóta meg láttuk tavaly, hova vezet, ha 2-300 ezres fizukkal odaláncolnak tehetségeket. Ha Heminek most nincs pénze normális játékosokra, a fiatalok közül is csak a resztli marad itt. Ott árulja az akadémistákat, ahol csak tudja, Viareggio után azért dobta az olasz edzőt, mert az lett volna a dolga, hogy pénzzé tegye az MFA-válogatott többségét, ehelyett üzbégektől kaptak ki. Arra persze jó az akadémia, hogy behozzon negyedmilliárdos állami támogatást (no komment), meg pár száz milla TAO-pénzt, aztán hogy ezek hová mennek, ki tudja. Talán pont azért hajt el minden befektetőjelöltet (volt jó pár, nem is kicsik), hogy ezek ne derülhessenek ki. 3. Szurkolók: hat év alatt az általa írt "indulótól" kezdve a blogos ámokfutásaiig annyi ziccert dobott föl, hogy nem szeretném lecsapni. 4. Első csapat: szép dolog az utánpótlás, a stadion meg minden (mellesleg nála az utánpótlás csak az akadémia négy korosztálya, a többieknek még helyet se hajlandó szerezni), de mégiscsak ez lenne a lényeg. Edzőváltás kb. évente, szintén évente 15-16 poszton változó keret, 2009 ősze óta egyre rosszabb fizetési morál. Ezt se kommentálnám, még ezeket lehet a leginkább nyomon követni, ha valaki csak picit is elgondolkodik. Mindenki azt kérdezi, miért vagyunk ennyire negatívak, miért fogyunk lassan 500 alá, mikor itt olyan szép és jó minden. Banyek, hát gondoltatok már rá, hogy talán nem a szurkolókban van a hiba (azokban az ezrekben, akik lekoptak), hanem esetleg más a valóság a klubnál (amit egy szurkoló nap mint nap, meccsről meccsre, hírről hírre lát/érzékel), és más látszik egy felületes külső szemlélő számára?

papparam 2012.05.18. 11:04:53

[medvepuszi](#828249): Nem is tudtam, hogy a sportcélú hasznosítás csak 2020-ig kötelező. Ki a franc kötött ilyen szerződést? Már az is elég gáz, hogy az akadémia a tulajdonos.

lilus 2012.05.18. 13:06:25

[medvepuszi](#828249): Tegyük fel, hogy szinte mindenben igazad van.... Tegyük fel, hogy elfogadom az érveidet... / persze, ez nem igaz! / Akkor, kérlek magyarázd meg nekem légy szíves, - biztos demagóg vagyok, de soha nem tudok mással / igaz nem is nagyon lehet itthon / példálózni- a Diósgyőr 1 más dimenzió? A magyar labdarúgás kánaánja ? Ott minden optimális, Tiszástól, stadionostól, edzőstől a klubmodellig?!! Hosszú évek óta a fasorban nincsenek eredmény terén. Ennek ellenére, ugye nem kell ecsetelnem a szurkolói aktivitást és annak minőségét?!

Player 2012.05.18. 19:38:14

@lilus: Figyelj. Én a Gálhidi féle Bánföldi Zoltános, Szántó Róbertes csapatért is tudtam lelkesedni. Szerettem a Farkas Andrást, mert lelkes volt és minden mellément labdát előbb ért el mint a labdaszedők. Nem az eredmény a lényeg szerintem. Úgy gondolom, hogy néhány éve nem mindig teljes erőbedobással küzdenek a játékosok. Magyarán bundák a meccsek. Ugye nem gondolod, hogy Pomper Tibor csak a REAC-ban bundázott? De abból a csapatból rengetegen, nem véletlen hogy Supinho távozott akkor. És távozni fog most is szerintem. Ugyanazért. A hűség, kitartás nem egyenlő a baleksággal. Ez az eddigi legjobb poszt és legjobb vita ezen a blogon.

lilus 2012.05.19. 06:10:17

[Player](#829140): Bunda?! Divat lett ma minden gyengére sikeredett meccset ezzel a jelzővel pofán vágni... 1 példa: Őszintén! El tudod képzelni, hogy egy alig 18 éves gyerek / pl. Vécsei /, aki végre oda küzdötte magát a felnőttbe, talán beindulhat a karrierje és akkor bundából kihagyja első tiziét?! Ennek ellenére őt is megajándékozták ezzel a minősítéssel. Nincs kedvem most többet írni / pedig tudnék /. Kicsit hosszú volt az éjszaka... ;)
süti beállítások módosítása