cstemp

cstemp

A valós és az elmaradt pofon története

2013. február 24. - csakteszt

Hajdú, Tchami, Vécsei, Ivancsics, Délczeg, Diaby, Lanzafame. Nem lenne túl bonyolult feladvány kitalálni, hogy mi a közös a felsorolt nevekben. Igen, mind a heten kihagytak legalább egy büntetőt az 2011/12-es szezonnyitó óta. Ha nincs Danilo és az ő féléve, akkor nincs aki képes legyen tizenegyről a kapuba találni. Sok kis Robben csapata lettünk.

Hajdú, Tchami, Vécsei, Ivancsics, Délczeg, Diaby, Lanzafame. Nem lenne túl bonyolult feladvány kitalálni, hogy mi a közös a felsorolt nevekben. Igen, mind a heten kihagytak legalább egy büntetőt az 2011/12-es szezonnyitó óta. Ha nincs Danilo és az ő féléve, akkor nincs aki képes legyen tizenegyről a kapuba találni. Sok kis Robben csapata lettünk.

Ez a Győr például simán megvolt, a hosszú idő után először néger játékos nélkül felálló Honvédnak. Kapura igazán egyik csapat sem volt veszélyes, így a végéhez közeledve már azt kezdtük el számolgatni, hogy a 0-0 után milyen esélyeink lehetnek a visszavágón. Totális nyugalom telepedett ránk, ha kupa, akkor az ETO ellen általában idegenben jutunk tovább. Aztán jött Vécsei kiállítása.

Biztos az volt, nagyon karakánul fújta be a spori, mi a túloldalról nem láttunk belőle semmit, és az utólag megnézett videó se segít nagyon. Tizi, tíz ember, Kink, 0-1, tíz perc a végéig. Ennyit a totális nyugalomról.

Valami fura és érthetetlen okból hirtelen felpörögtünk, úgy tettünk, mint egy csapat, amelyik hátrányban van egy oda-visszavágós párharcban, otthon játszik és legalább egyenlíteni akar. Szó szerint úgy tettünk, és a látszat néha csal.

Egy perc sem volt hátra, amikor újra reménykedni kezdtünk. Lanzafamét buktatják, mi is rúghatunk egy büntetőt. A szülinapos Ivancsics, Délczeg és Vécsei már, Diaby még nincs, Tchami nem is volt, Hajdú pedig máshol játszik. Maradt Lanzafame, aki egy apró toporgás után egyszerűen belelövi az eldőlő Sztevába. Nabasszameg.

Pedig egy 1-1 még simán belefért volna, legutóbb is elég volt. Így viszont ugyebár minimum egyet kell lőni, ha büntetőpárbajt akarunk, amit viszont jobb nem akarunk, tehát inkább kettőt, és akkor kaphatunk is egyet. Nehéz lesz. Amúgy szerda hatkor, mert - ahogy az már szokás - újfent módosítottak egy kőbe vésett dátumot a tévések kérésére.

~o~

Már nem a mérkőzéshez tartozik, de egy sajnálatos dolog mellett egyszerűen nem lehet elmennünk szó nélkül. Egyes biztonsági emberek minősíthetetlen viselkedése a mérkőzés után igencsak sok szurkolóból váltott ki erős rosszallást.

Az most mindegy, hogy ki kezdte. Valóban, egy baromarc tényleg bedobott egy hógolyót a pályára az egyik győri szabadrúgás előtt (érdekesség, hogy az akkor intézkedő rendőr nem a dobálózót fegyelmezte, hanem a tőle két méterre ácsorgó, amúgy a korlátnak dőlve a meccset bámuló biztonságit), majd ezt megismételte a lefújás után, a sajtótájékoztatóra igyekvő Pintért megcélozva. Eközben a játékosok a pálya közepén gyülekeztek, hogy majd együtt vonuljanak az öltözőbe, mire ...

... mire teljesen érthetetlen módon, az épp nyugodtan elvonuló szurkolókat alpári és vállalhatatlan hangnemben ("Lehet hazamenni!" - és társai, artikulálatlanul, kirívóan erőszakos stílusban) elkezdték kiterelni a pálya mellől. Abszurdum. A lekövezett rész, ahol a tömeg elvonulhat, alig egy méter széles, és basszus csoda, de nem lemmingek módjára vonulunk, tehát előfordulhat, hogy valahol feltorlódunk. Hűűű, ez aztán rendbontás a javából, azonnal intézkedni kell!

Többen is szóvá tették egyes biztonságiak hangnemét, hogy ha lehetséges, próbáljanak meg úgy beszélni hozzánk, ahogy emberekhez illik, mert az a pillanat, amikor ő kezel minket állatként, kissé kifordítja sarkaiból a fennálló világrend nyugalmát. Ez persze csak olaj volt a tűzre. Az egyes biztonságiak erre még dühösebben reagáltak, volt egy pillanat, amikor azt hittük, egyikük - szó szerint - megcsapja az egyik "hőbörgőt", de látván, hogy azon az MLSZ által kiadott megkülönböztető-mellény van, inkább visszafogta magát.

A rendőrség eközben elkezdett kivonulni a stadionból.

Mi is megtettük volna, de a pálya sarkánál, ahol végre elhagyhattuk volna a korláttal övezett részt, ott állt egy másik biztonságis, aki - a maradék rendőrségi jelenlét mellett - nagyjából és szó szerint verekedni invitálta magához az egyik szurkolót. Látott már valaki ilyet? A rendőröket nem érdekelte, egyedül az egyik, amúgy korábban minősíthetetlen hangnemben terelő biztonságis ment oda hozzá, hogy ezt abba kellene fejezni (sic!), mert mégiscsak.

Nehéz túltenni magunkat ezen a néhány percen. Így még sohasem bántak velünk a saját stadionunkban. Azzal mindenkinek tisztában kellett lennie, hogy ha az edzőpályán, egy kiadós havazás másnapján rendezünk mérkőzést, akkor utána előfordulhat hógolyózás, és előfordulhat, hogy vagy a nézőknek kell várniuk a helyükön, amíg az öltözőbe vonulnak a csapatok, vagy fordítva. Olyan viszont nincs, hogy mindenféle intézkedési terv nélkül vágunk bele a meccsbe. Mert annak ilyen következményei lesznek.

Ezek után jogosan gondolkodik el a szurkoló, hogy valóban szeretné-e egy ilyen megoldásokat választó klubnak kiadni a személyes adatait a jegyvásárlás során.

~o~

Bp. Honvéd - Győri ETO 0-1 (0-0)
Bozsik, műfüves
Kemenes - Baráth, Lovric, Ignjatovic, Alcibiade - Zivanovic (Ikenne-King), Hidi, Vécsei - Ivancsics (Diarra), Délczeg (Vernes), Lanzafame
gól: Kink (11-es)
kiállítva: Vécsei

fotó: 1909foto.hu [galéria]

A bejegyzés trackback címe:

https://cstemp.blog.hu/api/trackback/id/tr838242224

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Player 2013.02.24. 20:19:27

Ha Hemi családokat akar kicsalogatni akkor intézkednie kell az ilyen bunkó biztonságiak ügyében. Ami nem lesz egyszerű. Engem különösen zavar az ilyen esetekben, hogy nyilvánvalóan jelentéktelen emberek kérkednek a nem létező tekintélyükkel. Az utcán soha az életben nem vennéd észre őket. Az egyik dagadt a másik sovány, a harmadik meg porbafingó, de van rajtuk 200 forintos láthatósági mellény. A mellénynek olyan mágikus ereje lehet mint az ellenőrök karszalagjának. Vagy mint az egy igaz gyűrűnek. Retardált állatok lesznek tőle mint Gollam. A rendőrök se jobbak persze. Egyszer nekem is mondta egy kb 160 magas példány hogy lehet menni a kurva anyámba haza. A régi Star Wars egyik jelenete jutott eszembe, amikor Leia hercegnő először látta meg Luke-ot, és megkérdezte tőle, hogy "Mi az, már törpéket is felvesznek rohamosztagosnak?"

Veridicus 2013.02.25. 00:07:22

A Hemingway-éra masszívan szurkolóellenes, ezért vannak annyian a stadionban, amennyien. Ezért nem meglepő ez a történet.

medvepuszi 2013.02.25. 09:18:03

Csak hogy még szebb legyen a történet: ha jól értettem, a szekus azt nehezményezte, hogy akik most hepciáskodtak a győriek meg a bírók felé, azok korábban, amikor "össze kellett volna állnunk húszan", nem voltak sehol. Magyarul amikor kap érte 5ezret, akkor fölveszi a mellényt és a rendért felel, szabadidejében meg az első sorban balhézik. Gondolom, mint pár éve a kollégája, aki vmelyik budafoki edzőmeccsünkön viperával véresre vert pár szerencsétlen román szurkolót. Persze Hemingway gyorsan kimosdatta. Ez a "biztonságis" brigád a viselt dolgaival az egyik legnagyobb szégyenfolt GFH kispesti bizonyítványán.

Lencsés István 2013.02.25. 10:24:15

[Veridicus](#1109056): Ha ő nincs , nincs KISPEST ....

Juraj 2013.02.25. 10:33:47

[Lencsés István](#1109944): Azért Hemingway a faszára húzhatná ezt az egészet, de most tényleg...

337436 2013.02.25. 10:45:56

[Veridicus](#1109056): de a kihagyott tizenegyesek miatt is lehet, hogy páran azt mondják, "ezek eladták a meccset, franc fog kimenni" Nem mondom, hogy így is van, de érezhetnek így egyes drukkerek...

348422 2013.02.25. 10:46:44

Érthető,hogy a bunkó biztonságiak miatt nagy a felháborodás a szurkolók közt,de szerintem az mégnagyobb probléma,hogy két tétmeccsből vesztesen jött ki a Honvéd,és az végképp,hogy az új szerzemény Lanzafame büntetőt hibázott,de az is közrejátszhat az ő esetében,hogy a megfelelési kényszer miatt néha átesik a ló túloldalára.A Kolozsvári CFR-nél is megfordult néhány olasz játékos,jelenleg Piccolo tartja a frontot a védelemben,De Zerbi csatár lévén,ritkán alkotott maradandót sérülékenysége miatt,el is hagyta a csapatot,és ami a "lényeg",volt egy Martinezünk,aki ugyancsak a Juvéból érkezett kölcsönben ,ráadásul sérülten,amit senki sem értett és nem is fog.Tőle vártuk a gólokat,de ez csak hiú ábránd maradt,ugyanis egy percet sem játszott és ment is vissza oda ahonnan jött!Egyszóval,tisztelet a kivételnek,de az olaszokban nemigazán lehet megbízni,talán Lanza esetében ez másképp lesz,de az ,hogy csak félévre érkezett kölcsönben,fölöttébb gyanús.Mi van az akadémistákkal?Nagy Gerivel és a többiekkel?Debrecenit teljesen levették a listáról?

Lencsés István 2013.02.25. 11:08:12

@Juraj: Azt akkor előbb - utóbb csapat se lenne ....

334220 2013.02.25. 11:15:11

[medvepuszi](#1109796): igen, ez a jelenet játszódott le a pálya sarkánál. elképesztő egy ilyen, amúgy egészen jó hangulatú meccs után. a stíluson nagyon, de nagyon hamar változtatni kellene, mivel a többség számára ez az egyetlen interakció a biztonságisokkal, így nyilvánvalóan ezt fogják sérelmezni elsődlegesen.

lilus 2013.02.25. 12:58:52

Én lehet nyúllelkű vagyok, de soha nem fogom megérteni / bár a vandálkodáshoz, petárdabedobáláshoz, stb, képest valóban "nem tűnik nagy dolognak" /, mi jogosít fel egy "szurkolót" arra, hogy akárcsak hógolyóval is dobálja a pályán tartózkodókat?! Vajon mit szólna hozzá ő, ha esetleg valaki a játékosok közül meccsközben, egy meghitt pillanatában gyúrna egy hógolyót, kimenne az oldalvonalhoz és -mondjuk mert pont nincs rajta sapka indokkal- jól pofán b.szná egy gombóccal?! Gyanítom, k.rva nagy balhé lenne rögtön! Minek, kiknek tartják egyesek a pályán lévőket?! Állatoknak?! Tárgyaknak?! Azért mert fizettek a jegyért, feljogosítva érzik magukat arra, hogy k.rva anyázzanak, leköpjék-, leöntsék-, dobálják-, stb a játékost, edzőt, tulajt?! Tudom, most leginkább a rendezők miatt háborogtok itt váll-vállnak vetve és valószínűleg igazatok is van, egyetértek veletek! De, vajon a hógolyózó tapló ellen is így háborogtatok? Váll-vállnak vetve, megpróbálni lehurrogni, esetleg kiközösíteni?! Vagy az eset jó poénként elkönyvelve- megért egy mosolyt a környezet részéről?!

334220 2013.02.25. 14:00:48

[lilus](#1110195): azért ez nem ilyen egyszerű. a szurkolók számossága általában nagyobb, mint a szereplőké a pályán, tehát inkább az ő irányukból várható az az ominózus hógolyó. a biztonságiak pedig pont az ilyen egyedek kiszűréséért vannak, és nem a tisztes nézők terrorizálására.

medvepuszi 2013.02.25. 15:08:36

[Lencsés István](#1109944): jaj istenem, könyörgöm hagyjuk már ezt... nem tudom, ki találta ki, de egyrészt egyáltalán nem igaz, másrészt ha így is lenne, az mentség lenne az ökörségekre? @Lilus: igazad van, ez is abszolút jogos nézőpont, csak egyet tennék hozzá. Nincs mentség az állatként való viselkedésre, se arra, hogy tényleg elnéző mosollyal elütjük a dolgot. De minden összefügg, pl. a szurkoló könnyebben tesz ilyesmit, ha azt látja, hogy konkrét bűnözők is felügyelik a biztonságot (persze ez nem általános, de itt az a kevés is túl sok). Pont amit már említettem: az őrzi a rendet mindenféle jogosultsággal, annak fogjuk kiadni az adatainkat, az igazolványainak a kapuknál, aki ha épp nincs rajta a mellény, a legnagyobb bajkeverő? Olyan ez, mint mikor látod, mit lopnak-hazudnak-csalnak össze a politikusaink, a főnökeink, a szomszédaink, a focistáink, lehetsz te a becsület mintaképe, előbb-utóbb te is elbliccelsz egy-egy bkv-utazást, belecsúszol a sárgába, vagy költségként számolod el a nagynénéd mosószerét is. Mert azért ne essünk már túlzásba, pár célt tévesztett hógolyó meg buzizó rigmus hol nem esik meg Európában egy havas focimeccsen, pláne ilyen bíráskodás meg ilyen undorítóan viselkedő ellenfél láttán? Én ennél sokkal rosszabbra számítottam, amikor kiderült, hogy az edzőpályán rendezik.

lilus 2013.02.25. 15:54:53

[medvepuszi](#1110331): Szerintem ne bagatelizáljuk el ezt a dolgot és mentsük ki őket azzal: 1, Azért dobálják a játékost, mert bűnözők a felügyelők! Akkor miért nem a felügyelőt dobálják?! Mert a felügyelő talán visszadob, visszaüt, esetleg elkap...?! A játékos előtt meg valószínűleg arctalan maradhat, ill. úgy vannak vele, a játékosnak bábként tűrnie kell még azt is hogy leköpjék! 2, Csípem az írásaid, de ez egy ostoba mondat Tőled: "Mert azért ne essünk már túlzásba, pár célt tévesztett hógolyó meg buzizó rigmus hol nem esik meg Európában egy havas focimeccsen, pláne ilyen bíráskodás meg ilyen undorítóan viselkedő ellenfél láttán?" Ha a szemét veri ki éppen vele az az egy hógolyó is sok! De tökmindegy hógolyó vagy metrófogantyú! A gondolkodásmóddal van probléma! A színházban sem b.uzizzuk vagy dobáljuk metrófogantyúval a színészeket egy tőlük nem várt gyenge előadás miatt! Legfeljebb legközelebb nem nézzük meg többet azt az előadást! Nem látok olyan különbséget a két típusú rendezvény között, ami feljogosít arra, más legyen az elvárható és elfogadható viselkedési morál!!! 3, Európa nagy részét futball terén én inkább a pozitívumok kiemelésére használnám! Ha majd itthon is megközelítőleg olyan rend lesz mint általában ott, akkor talán majd én is mosolygok itthon egy "gyenge b.zizáson"! :) Ui: a nagynéni mosószere jó poén! ;)

medvepuszi 2013.02.25. 16:53:53

[lilus](#1110375): oké, tényleg nem felmenteni akartam senkit (ezt írtam is), legfeljebb árnyalni, magyarázatot keresni a történtekre. Szerintem sem mentség, de oka igenis lehet egyesek kulturálatlan viselkedésének, ha az "egyszerűbbek" ilyen példákat látnak maguk előtt, pláne (fél)hivatalos személyektől. Azért az durva, ha egy klubvezető összekacsint bűnözőkkel, hatalmat ad a kezükbe, több esetben kimosdatja őket a viselt dolgaik után, és ők hivatottak rendet tartani. Ja, és amiben nem értünk egyet: a hógolyó vs. metrófogantyú harcban a hógolyó tuti vesztes (ezzel együtt, persze hogy egyiket se szabadna! de ha már, inkább pár hógolyó), legalább akkora különbség van köztük, mint a színház és egy focimeccs között. Huszoniksz éve egyszer sem szidtam senki felmenőit*, szóval tényleg nem csípem a pronyó viselkedést. De ettől még sokkal több fér bele egy stadionban, mint egy színházban, és soha nem is szeretnék eljutni odáig, hogy a kettő nálunk is hasonlítson, ahogy pár nyugati pályán sajnos már tapasztalható. Pl. egy színházban nem viperáznak a jegyszedő nénik, a súgó nem hív ki az utcára egyazegyezni, és a színészek sem csuláznak félpercenként a világot jelentő deszkákra. Biztos, hogy sokat kéne változni nálunk a lelátói kultúrának (szerintem egyszerűen a normális többség maradt el a pályákról, akik régen jobbára leoltották azt a pár hógolyózó, cigányozó stb. hülyegyereket). De ilyen körülmények között, egy korláttal szegélyezett edzőpályán sehol nem engedtek volna lejátszani szurkolókkal egy feszült tétmeccset, mert ebbe bárhol a világon több balhé van belekódolva, mint amivel most megúsztuk. * á, inkább bevallom: Puhl és Saskőy engem is kihozott már a sodromból :(

lilus 2013.02.25. 20:25:37

[medvepuszi](#1110446): Na ezért csípem ezt a blogot! Színvonalas, igényes és 99%-ban intelligens, kulturált emberekkel lehet diskurálni! / Pedig nem éppen vörös-fekete a vérem! ;) / A hihetetlen klubszeretetetekbe többször pont a klubotok rondít bele, ennek ellenére szinte mindig reálisan, higgadtan, szeretettel és nem mellékesen saját hibátokat is elismerve tudtok itt megnyilvánulni! Újfent le a kalappal! Azért megkérdeznélek mielőtt reagálnék, mit értesz ezalatt -idézlek: "De ettől még sokkal több fér bele egy stadionban, mint egy színházban," ? Következő: Az 5 X / korom mutatója / ilyenkor azért hasznos, mert emlékezhetek olyan időkre is, amit mondjuk a pl. 3 X-esek nem éltek meg. És úgy emlékszem régen nem kellett vipera / na jó, akkor még nem ismerték. De gumibot már volt és azt is csak nagyon kevesen kóstolták testközelből /, kamera, motozás, stb. Tehát szerintem először jött a b.nkó aki nem tudott viselkedni és sajnos gyógyszerként jött a "vipera". És igen, sajnos már ott tartunk, hogy a viperát szelídítő is egyre b.nkóbb! Saskőy, Iványi ? Brrrr

medvepuszi 2013.02.26. 10:50:37

Az itteni színvonalat én is csípem, ebből is látszik, ha jó a műsor (itt a posztok), akkor van annak megfelelő közönség is. Ami a kérdésedet illeti, egyszerűen kiráz a hideg a színház hasonlattól :) Azt is gyűlölöm, hogy nálunk Hemingway amerikai példákkal (Klippörsz) dobálózik, ha nem tetszik neki a szurkolók kritikája, hozzáállása. Egy NBA-meccs a tökutolsó csapatnál is világszínvonalú show, elképesztő tudású sztárokkal, hihetetlen kényelemmel és kiszolgálással. Ott a szurkolóknak sokadrangú az eredmény, a lényeg a formás pomponlány, a szép kosarak meg a finom haddag. Itt aki szórakozni jár egy nb1-es meccsre (és itt jön be a színház is), az beteg. Van ilyen egyáltalán? Azért járunk, mert ez az életünk, ez jutott, és reménykedünk benne, hogy ha kitartunk, talán valamikor megint jobb lesz. Ott az a lényeg, hogy jó az előadás. Itt az a lényeg, hogy nyerjünk, mert ha kikapunk, kit érdekel, hogy jó meccsen? A színház színház, a focimeccs meg focimeccs, teljesen más társadalmi háttérrel, más érzelmi töltettel, más szabályokkal. Alapvető normák nyilván igazak mindkettőre, ez egyértelmű (oké, ide sorolom a hógolyózás tilalmát is :)), de akármilyen visszafogott úrifiúnak is gondolom magam, én se csak tapsikolni megyek ki egy meccsre.

lilus 2013.02.26. 13:59:46

[medvepuszi](#1112051): Én is érzelmi oldalról közelítem meg a dolgot, csak "sajnos" sokszor a másik fél, a szereplő / labdarúgó, színész, stb. / oldaláról. Belegondolok, mit érezhetnek ők, akik "közszemlére teszik magukat" szeretett hivatásuk végett. Gyerekkoruk óta ezért készülnek. A szórakoztatásért, minél magasabb szinten. De, elsősorban ez az önmaguk szórakoztatása! Anno azt a "kerek" sertésgyomrot sem a nézőkért kezdték rúgni, azok csak "oda csapódtak". Ahogy valamilyen szinten a mai formában mi is... A mi igényeink kiszolgálása, bármilyen hülyén hangzik is: Véleményem szerint, a második helyen áll a rangsorban, hiszen csak akkor tudnak magas szinten szórakoztatni, ha elsősorban ők maguk élvezik amit csinálnak! Azonban nem hiszem, hogy az a "szereplő" élvezi amit csinál, akit folyamatosan, anyáznak, köpködnek, dobálnak, stb. Tudom, nagyok az elvárásaink. Igényesek vagyunk, főleg úgy, hogy magasabb nívót is látunk a tv-ben. De, ők is emberek! Valószínűleg nincs közöttük egy sem, amelyik ne akarna pl. egy Messi szintű játékos lenni. De különböző okok miatt "csak" ennyit tudnak. / A csalókról nem beszélek. / De, ettől még ők is emberek! Pont olyanok mint mi, csak reflektorfényben! Mit szólnánk mi, ha munkahelyünkön -pl. egy hivatalban-, folyamatosan anyáznának-, köpködnének-, dobálnának az ügyfelek bennünket alkalmazottakat, mert nem a tv-ben látott, vagy éppen nyugaton megtapasztalt szinten szolgáljuk ki őket?! Tudom, kevés ilyen hülye van mint én, de ha választhatnék, a "mai" nb1 miliője és egy NBA-meccs hangulata között, inkább az utóbbit választanám. Igaz, a választásban a formás pomponlány sokat nyomott a latban! :)) Most komolyan: szörnyű úgy végig ülni egy meccset a lányaimmal, hogy 90 percig mást sem hallanak mint: b.zd meg a jó k.rva a.yád; te b.dös g.ci, és a többi és a többi! Nem hiszem, hogy hosszan kellene ezt ecsetelnem itt! Bosszantó még az is, hogy sokszor már a tv-s közvetítés során is ezeket hallani...

papparam 2013.02.26. 16:53:10

[lilus](#1112324): Nekem is jobban tetszik az olyan beszólás, mint a "Völgyi, szarul játszol, kérj cserét!", vagy az erre egy másik szurkolótól érkező "Nehogy kérj, nekünk ez így pont jó". De szerintem egy elmúlt 30 évben született focista lelkét nem fogja összetörni 1-2 anyázás, petárda, vagy hógolyó. Ők nem 5X-esek, ebbe nőttek bele, ilyen ez a kor és nem csak focimeccsen. Amíg ezek kirívó megmozdulásnak számítanak, nem pedig általánosnak (márpedig pl. ezen a meccsen ez az egy ilyen eset történt), addig nincs baj, nem kell megbotránkozni rajtuk, igenis legyen más egy focimeccs, mint egy színház.

lilus 2013.02.27. 09:01:25

[papparam](#1112648): Ne haragudj, nem szeretnék akadékoskodni, de abszolút nem értek egyet! Viszont, veletek intelligens módon lehet nézetkülönbséget ütköztetni! :) És akkor az ellenérvek: / Valószínűleg demagóg leszek, de akkor is így gondolom / Ne mentsük már fel magunkat nézőket a felelősség alól azzal, hogy az utóbbi 30 évben született már ebbe született és ő bírja! :( Mit kell bírnia papparam?! Mert az utóbbi évtizedekben született, akkor már nem félhet attól, hogy valamelyik barom miatt, egy szögletrúgásnál 5 centire fog robbanni tőle egy petárda?! Vagy egy bedobás elvégzését úgy kell esetleg megtennie, hogy röpködnek felé mindenféle tárgyak? / hógolyó, fogantyú, dobozos sör, stb./ Tudod mi jut nekem ilyenkor az eszembe? Erős túlzással, de a rabszolgatartó társadalom. Ott a feketéket -igaz kikötötték őket- dobálták ilyen természetesnek tartott módon! Tudod, 1 megalázás is sok, annak ellenére, hogy tudom, soha nem lehet teljesen kiirtani ezeket gusztustalan dolgokat. Gondolom, ha azt látnád,hallanád otthon az ablakból, hogy a suliból hazafele tartó gyermekedet hasonló inzultusok érnék az utcán, előbb-utóbb baseball-ütőt ragadnál a védelmében, nem pedig azt szajkóznád neki hogy: fiam ez van, az utóbbi 30 éven belül születtél, bírnod kell! ;) Az nem magyarázat, hogy az egyik focista ezért bírnia kell, míg a másik köztisztviselő, ezért másképpen reagálhatja le az őt ért sérelmet! Régen a hülyét kiközösítettük magunk közül, ma ők a királyok! :((

medvepuszi 2013.02.27. 09:54:53

[lilus](#1114350): Hááát, ez nagyon összetett kérdés, nem hiszem, hogy van benne általános igazság. Ki ezt a szeletét emeli ki, ki azt. Én valahogy úgy látom, hogy kár szétválasztani a játékost, a szurkolót, a tulajt, a pályamunkást, a szekust vagy akár a sportújságírót... Persze mindig tisztelet a kivételnek, de nekem a focinkkal kapcsolatban az volt a legnagyobb csalódásom, amikor úgy 13-14 éve közelebbről megismertem a játékosokat. Nem is csak az addig istenített felnőtteket, de az ifiket, serdülőket is. Hogyan beszélnek, hogyan gondolkodnak, hogyan viszonyulnak a pénzhez, hogyan csalják meg a csajaikat, hogyan verik át egymást, önmagukat meg minket. Csak azért általánosítok, mert a szurkolókkal kapcsolatban is általánosítunk, de ugyanolyanok, mint akik a pálya széléről nézik és szidják őket. Az egész közeg borzalmas, és szerintem semmi értelme különbséget tenni, ebből vagy abból a szempontból nézni. Mert úgyis csak együtt, nagyon-nagyon lassan javulhat, mint ahogy úgy is romlott le idáig. És ezt az egész "magyarfocinak" nevezett furcsa valamit is nehéz kiragadni a körülöttünk lévő dolgok közül. Asszem Mezey mondta egyszer régen, de ettől még igaz :), szóval hogy a focink meg a közönsége pont azon a szinten van, ahol a politikusaink, a bolti eladóink, a vízszerelőink stb. Nem tudom, hogy a színház más tészta-e (bevallom, nem járok, és sokkal inkább egy bizonyos réteg szórakozásának érzem), de átlagban ugyanolyan kulturálatlanul viselkedünk mondjuk egy moziban, a mozgólépcsőn vagy a volán mögött, ahogy a meccseken. És ahogy ők az öltözőben meg az edzéseken. Vicces lenne kipróbálni, ha egyszer mi játszanánk a pályán, ők meg kiabálnának befelé - félek, a fülünk kettéállna a szövegeiktől :)

lilus 2013.02.27. 14:20:56

[medvepuszi](#1114422): Olyan típus vagyok, aki egyetlen szót is szeret kiragadni szövegkörnyezetből, ha úgy érzem nem értek vele egyet. A Te írásod azonban SAJNOS! fedi a valóságot! És az itteni sok makogásom helyett, talán elég lett volna csak annyit írni hogy: Ők ugyan olyan emberek mint mi és ahhoz, hogy mindig jobbak és jobbak legyünk, önmagunkat kell először megnevelni! Deák Ferencet szeretem ilyen esetekben idézni: "Légy olyan, mint amilyennek fiadat látni szeretnéd!"

medvepuszi 2013.02.27. 20:49:05

[lilus](#1114959): jogos. ui: a nagy magyarfocis közeg taglalásából kihagytam a bírókat, most a győri meccsünk után utólag megemlíteném őket is :(

lilus 2013.02.27. 21:29:37

[medvepuszi](#1115560): Nem tudom, hogyan lehetne a bíráskodáson változtatni, de ez a mai katasztrófa volt. :( Pártatlanként az volt az érzésem már a 30. perc környékén, hogy a játékvezető "utazik rátok". Bár osztotta mind a két oldalra lapokat, mégis az volt az érzésem, inkább nálatok vár egy jó alkalomra... Nem gondoltam, hogy már az első félidőben bejön a megérzésem. / a lottó ötös bezzeg nem jön! :( / A szurkolóitok / mind a 100 ;) / előtt aki ott volt a helyszínen le a kalappal! Az egész meccsen -a már biztos vereség ellenére is- végig buzdították a csapatot!!!

lilus 2013.02.27. 21:31:08

Bocs a szóismétlésért!
süti beállítások módosítása