cstemp

cstemp

Tizenkilencre nyerőt húznánk

2013. március 07. - csakteszt

Hogy is mondja vérfarkas anyablogunk aktuális beharangozójában? Idézem:

Paks-Honvéd: Az előző forduló kétszámjegyű hazai győzelmet sejtet, de amilyen jó idegenben a Kispest, olyan harmatos otthon a Paks. Az egy kör alatt három csapat által beelőzött kispestieknek kell a pont. 1-1

Vérfarkas barátunk amúgy hatalmas tudora a Bohócligának, sosem rest, minden hétvégén megnézi az összes meccset. Van neki rá egy módszere, ami úgy hangzik, hogy rögzíti valami géppel, majd két-, három-, vagy többszörös sebességgel átpörgeti mindet. Vérfarkas számára a magyar futball egy pörgő dolog, az általa így elhasznált 90 perces időkeretre pedig csaknem annyi gól esik, mint egy közepesen vállalható kézimeccsre. Irigyei vagyunk valahol.

Hogy is mondja vérfarkas anyablogunk aktuális beharangozójában? Idézem:

Paks-Honvéd: Az előző forduló kétszámjegyű hazai győzelmet sejtet, de amilyen jó idegenben a Kispest, olyan harmatos otthon a Paks. Az egy kör alatt három csapat által beelőzött kispestieknek kell a pont. 1-1

Vérfarkas barátunk amúgy hatalmas tudora a Bohócligának, sosem rest, minden hétvégén megnézi az összes meccset. Van neki rá egy módszere, ami úgy hangzik, hogy rögzíti valami géppel, majd két-, három-, vagy többszörös sebességgel átpörgeti mindet. Vérfarkas számára a magyar futball egy pörgő dolog, az általa így elhasznált 90 perces időkeretre pedig csaknem annyi gól esik, mint egy közepesen vállalható kézimeccsre. Irigyei vagyunk valahol.

Amúgy most kivételesen nincs igaza (ja, persze, nyugalom, értjük mi a viccet), valószíntűlten, hogy a Paks egy polgári tízest gurítson a megtépázott honvédelmünknek. Olyan egyszerűen nem lehet, mert az maga lenne az armageddonba oltott, meleg sörrel felszolgált Kiszel Tünde naptárbemutató. Számunkra. (Itt kérünk elnézést a szemöldökszőrzet és Brezsnyev rajongóitól.)

Félnünk attól még kell egy kicsit ettől a meccstől, de legalább Ignja visszatérhet, és a csacsaki Vidic jelenlétében legalább nevekben feljavulhat a Videoton ellen még harmatosan is csak elvétve muzsikáló MaxiKing-Lovresz-Pascariu-Alcibiade összetételű védelmünk. Ha minden klappol, akkor vélhetően a heveny Kostolani-szindrómában szenvedő Pascariu helyén lesz váltás, mi pedig egy újabb Bjelkanovic-csal gazdagodtunk. Hurrá.

Délczeg is visszatérhet a Győrben összeszedett sérüléséből, ami szintén nem baj, mert hiába volt bíztató Diaby játéka a számára megadott egyetlen félidő alatt legutóbb, Rossi mégis Délt tekinti az elsőszámú támadójának. Lelke rajta, simán lehet, hogy igaza van, de mi azért hozzátennénk, hogy a kihagyott ziccer(ek) ellenére, valahogy összjátékban, passzokban mintha többet mutatna Diaby. Részünkről töretlen a bizalom irányába, lesz még ő Kispesten legalább egy Danilo, de minumum egy Négermájszter, hogy a Paks középhátvédjét, a népszerű gyomorkeserűt és a játékos egy jellemzőjét összevonva, mintegy becenevet aggassunk rá.

Mindenki más maradt, vagy maradhat. (Lanzával nem tudjuk mi van, állítólag hétfőn Olaszországban volt jelenése a személyét illető bundavád miatt.)

Ellenben ami jó, hogy a szerdai Ligakupa-meccsen pályára lépett Holender, hogy egy parádés gólpasszal (Martíneznek), valamint nem kevés remek megmozdulással vigyen valami fényt az amúgy szépen kivilágított Bozsikba. Nincs mit szépíteni, kurvára tetszett amit mutatott! Ha ő, és a hasonló kaliberű akadémisták jelentik a Honvéd jövőjét, akkor lehet és érdemes miben bizakodni. Nem tudjuk, a mister nevezi-e az utazókeretbe, de ha igen, annak tudunk örülni, ha pedig pályára lép, annak még jobban.

Vernes, Vécsei, Baráth már van, unalomig ismételtük, jók, szeretjük őket, Nagy Geri új poszton keresi a helyét, reméljük bejön neki, Moga, Remes alkalmilag epizódszereplő, és akkor itt az új generáció, Holender és Bobál. Ignja egy isten, Lovricot szeretjük, de tudjuk, hogy alapvetően inkább rossz az utóbbi időben, Marshal maga a kőkemény inteligencia a posztján, Alcibiadében még tudunk hinni, Diarra bármikor hoz egy átlagot, Lanzafame egyértelműen nem magyar szint, Délczeg és Diaby két vállalható középcsatár, Kemenes pedig csak egyszerűen Szabi. Ilyen kerettel senkitől sem kell(ene) félnünk. Amikor valaki kitalálta az erős középcsapat fogalmát, akkor valami ilyesmire gondolhatott.

Mégis azt írtam néhány bekezdéssel korábban, hogy "Félnünk attól még kell egy kicsit ettől a meccstől, de", és most feloldva a látszólagos ellentmondást, elmondanám, rossz passzban vagyunk, vagyis nem kellene, de most mégis kell. Mármint félni kicsit. Hinni viszont kötelesség magunkban, mert jók a nevek, bőven elégséges a tudás, láttuk már játszani ezt a keretet csapatként, a Paks pedig idegenben verhető, csak nehezen.

És most nagyon kell a pont. Nehéz a sorsolás, nem szabad beragadni, mert - ismerve a Futball Összes Örök Törvényét - ha megtörténik, akkor akár úgy is maradhatunk, és tavasszal nagyon kevés meccs lesz. A tizenkilencedik forduló következik.

hiszek

Vérfarkas mondataival kezdtünk, most kicsit visszakanyarodnánk, és a mondataihoz mellékelt képet is beillesztjük ide, kedvet csinálva talán néhányatoknak, hogy átklikkelve elolvassátok a teljes anyagot.

A bejegyzés trackback címe:

https://cstemp.blog.hu/api/trackback/id/tr748242240

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Player 2013.03.07. 18:43:00

A múlt hétvége demoralizáló volt. Jöhet a Kispest faktor. Induljunk ki abból, hogy Pakson még Palásthy is betalált. Vagy az Bojtor volt?

334220 2013.03.07. 18:43:55

[Player](#1132234): Bojti volt az.

W.A 2013.03.07. 22:58:30

a Pécs ellen nagy pozitívum volt a sok fiatal valóban, nagyon örültem neki, sajnos másképpen nem megy egyre többet kell, hogy játszanak és türelem kell mindenki részéről, hogy kivárja amíg "beérnek". Holender előtt nagyon szép karrier lehet! Engem Martínez továbbra sem győzött meg sajnos. Látszott, hogy a pénteki mérkőzés volt már a fókuszban (Hidi, Vernes lecserélése). Sajnos Ricsitől sem azt kaptuk eddig mint amit ősszel hozzá tudott tenni a játékhoz. Baráth Boti legnagyobb tisztelője vagyok és szerintem lesz Ő még magyar válogatott, azonban szerintem ahhoz még nem elég érett, rutinos, hogy középső védőt játszon. Sajnos a Pécs ellen ez bebizonyosodott. Nagy Geri viszont nekem nagy csalódás volt szerda este..... Moga sem tudott meggyőzni, pedig az ilyen mérkőzéseken lehetne Rossit abba a helyzetbe hozni, hogy fel legyen neki adva a lecke, hogy lássa, hogy a fiatalok hogy bizonyítanak. Bobált viszont nagyon sokat kellene be-be cserélni az első csapatba is, 5-10 percekre is akár, szokja a légkört, nagyon nagy értékünk!

344708 2013.03.08. 08:25:59

az újpestiek azt mondják, hogy a 6:0-hoz több köze volt a liláknak mint a paksnak. hétvégén akár ki is derülhet. vagy nem.

lilus 2013.03.08. 12:03:59

[W.A](#1132901): Örülök az első három sorodnak! Maximálisan egyetértek. A következő sorok viszont elgondolkodtatóak! Két remek újonc, Bobál G. és Holender teljesítményével elégedett vagy. Viszont a már "rutinos" Vernes nem az aki volt az ősszel, a Vécseinek sem megy ha nincs megfelelő pajtás / olvastam itt /, a Nagy Gergő meg mit /nem / csinálhatott, hogy nagy csalódást okozott. Hogy értsük is mire szeretnék kilyukadni: Néhány hónappal ezelőtt, ezek a játékosok / Vernes, Nagy G, stb. / voltak általatok predesztinálva arra, hogy szebbé tegyék a Honvéd-jövőképet, ugyanúgy, ahogy ma Bobál G. vagy F. Holender. Most viszont azt halljuk, "a Vernes nem azt hozza", "a Nagy Gergő nagy csalódás volt", stb. Vajon mi lehet ennek az oka? A mi szemünk csalt, amikor anno jónak láttuk őket? Vagy kezdenek elfelejteni futballozni? Egy cselgép Vernes, egy fáradhatatlan, csupa szív Nagy G. ennyi volt? 1-2 év múlva ugyan ezt mondjuk majd a mostani két újoncról is? Nem lehet, hogy a probléma gyökere a mentális felkészítés gyenge színvonala, hiánya? És akkor egy példa: Puskás-Suzuki kupa 92-es korosztály / asszem 2010 / Honvéd-Real 4-3, Vólent R.-Morata M. 3-3. Akkor Vólent cipőjét talán vihette volna Morata! Eltelt három év, Vólent épphogy van / Nb-2,Kazinbarcika /, Morata kezdőként végigjátszik gólpasszal egy Real-Barca meccset! Látjuk az alagút végén a fényt, de mintha mi gőzössel közelítenénk...

334220 2013.03.08. 12:15:59

http://www.honvedfc.hu/hirek/9113 ez meg közben elkerülte a figyelmünket: Délczeg nem biztos, hogy játszhat, Marshal sem, és Hidi eltiltott lesz (utóbbit tudtuk, mert a lapokat követjük)

medvepuszi 2013.03.08. 17:13:43

Nyilván minden játékos története egyedi, de pl. Mogát és Nagy Gergőt is nagyon súlyos sérülések hátráltatták, pont amikor beverekedték magukat a kezdőbe. Moga lába ugye éppen az első meccsén ment tropára, Nagy meg sokáig azt se tudta, folytathatja-e. Ők azóta még nem érték utol magukat - remélem, idővel sikerül nekik. Ami meg Vólentet illeti, őt szerintem nem sikerült időben megfogni, nagyon elszállt, de talán még összeszedheti magát. Amúgy is egy sor óriási tehetséget tudnánk sorolni a közelmúltból, akikből aztán nem lett semmi, ez sokszor csak rajtuk, meg a családjukon-környezetükön is múlik. Pl. emlékszem a Torghelle-féle korosztályra, volt benne jó pár ügyesebb srác, mégis lehetett látni, hogy ő viszi majd messze a legtöbbre. A felsoroltaknál nincs nagy gáz, nyilván más szint az NB I, hol jobban játszanak, hol gyengébben, fiataloknál ez természetes. De azért az már egy értékmérő, hogy Baráthot, Vécseit, Vernest (pont most hoztak össze egy szép gólt Pakson :)) szerintem már mindannyian a kezdőbe soroljuk.

lilus 2013.03.08. 18:02:59

[medvepuszi](#1134190): Nincs mit vitatni az érveléseden. Diskurálni lehetne, de most nézem én is a meccset és örülök a fiatalok jó teljesítményének! :) Lanzafaméval továbbra is fenntartásaim vannak... ;)

W.A 2013.03.08. 19:52:25

[lilus](#1133851): Nagyon elgondolkodtatók voltak a soraid és azt hiszem ez a magyar labdarúgás legnagyobb problémája! 18-19 éves korig mondhatni európai csúcs színvonal, benne vagyunk az elitben és aztán megtörik valami. Nagy kérdés miért? Miért van ez így? Mennyi játékosunk tűnt,kallódott el így! Az a baj, hogy nem tudom mi lenne a megoldás? A mai szenzációs meccs arról győz meg, hogy ez a szép lassú átmenet, (rutinos, öregek, légiósok és szárnyaló fiatalok elegye) egy korrekt edzővel az igazi megoldást mutathatja. Az MTK által járt totál fiatalítás bebizonyosodott, hogy milyen buktatókkal jár. A fiatalok kiárusítása vagy kölcsönadása nekem nagyon nem szimpatikus megoldás. Nagyon sajnálom, hogy jövőre nem lehet nb2-es csapatunk, nem tudom mi lesz azokkal a fiatalokkal akik az első és a mostani második csapat között ingáznak..... az nb3 nem hiszem, hogy akkora motivációt és fejlődési lehetőséget jelent. Már leírtam itt azt az ötletet, hogy kellene egy fiók csapat! A Vidi megcsinálta a saját második csapatát. Gyomorforgató módon persze, de totál hivatalosan és "szabályosan". Nekünk is ezt kellene, papíron külön, de nagyon szoros fúzióban egy Vecsés és ESMTK egy Csepel szóba jöhetne. Érdemes lenne ezen elgondolkodni! Őszinte gratuláció a mai produkcióért, jól indul a hétvége (végre) :)

lilus 2013.03.08. 20:37:43

Gratula nektek! Egy kis bosszú a Paksnak azért, hogy olyan csúnyán elbánt velünk a múlt héten! Igaz? :) A fúzióval kapcsolatban Hemingway úr egy " majd még meglátjuk mit hoz a jövő"-t mintha fecsizett volna a közelmúltban. Nem jól emlékszem?

medvepuszi 2013.03.08. 23:53:54

[W.A](#1134373): Most veled vitatkoznék egy picit. Sokan szeretik hinni, hogy utánpótláskorban hű de magas szinten vagyunk, de ez nem igaz. Kicsi a merítés, nem megfelelő a szakmai munka és főleg az anyagi-infrastrukturális feltételek, rossz a hozzáállás, a közeg. Nyilván vannak kivételek, vannak tehetségeink, egy-egy nagyon ritka kifutott eredményünk is. De amire mi azt hisszük, fölvesszük a versenyt az elittel, az jórészt csak illúzió. Pl. egy olasz, holland stb. utánpótlás-válogatott mögött ott van még vagy 3-4 keretre való, majdnem azonos képességű játékos. Attól, hogy ikszelünk velük egy ifimeccsen, nem vagyunk velük egálban, am blokk mint utánpótlás. Lehet, hogy felnőttként az addigi 30. játékosból lesz szupersztár. Nálunk meg az eredmények hajszolása miatt menedzselnek egy viszonylag szűk keretet, ami alatt nincs ott az a bizonyos piramis. Másrészt nálunk egészen fiatal kortól posztra nevelnek, taktikára, jobb helyeken meg játékra. Aztán a felnőttcsapathoz kerül a tehetségünk, és kiderül, hogy a rosszabbik lábával jóformán támaszkodni sem tud, még soha nem járt a pálya túlsó oldalán, és ahelyett, hogy kész focista lenne és csak az iramot kéne megszoknia, egy csomó alapvető dologra még ott kell/kéne megtanítani. Emiatt sok itt a lemorzsolódás. Az akadémiákkal ez valamennyire persze javulhat, de azért ezeknél is elég észrevehetők a fenti dolgok, Heminek pl. mindig az a legfontosabb, hogy az MTK előtt van-e az adott MFA-s csapat a tabellán. A felcsúti ifitornákon mindig szembeötlő, hogy mondjuk egy Realnál a jobbszélső is bármikor használható balbekknek, és ez aztán megkönnyíti az átmenetet a felnőtt fociba is.
süti beállítások módosítása